Bestellijst

Geen bestellingen

Corona protocol SC Hofdael

Coronaprotocol Centrum Hofdael:  
 
Vanaf 1 juni mogen culturele centra formeel weer geopend worden. We stellen nieuwe regels op voor zowel huurders, bezoekers, medewerkers als vrijwilligers waarbij we eenieder vragen deze na te leven en te respecteren om zo de veiligheid voor iedereen te kunnen waarborgen. We zorgen voor een veilige omgeving en voorzieningen, conform richtlijnen RIVM en Koninklijke Horeca Nederland.

Hieronder staan onze maatregelen vermeld.  
 
RIVM Basisregels voor iedereen (huurders, bezoekers, medewerkers en vrijwilligers)
• Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest of verhoging/koorts, blijf thuis!
• Was uw handen (tevens verplicht bij binnenkomst Centrum Hofdael).
• Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.  
• Schud geen handen.
• Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen. 
 
Openingsdatum -en tijden
• Heropening Centrum Hofdael dinsdag 2 juni 08.00 uur  
• Openingstijden: maandag tot en met donderdag 08.00 – 23.00 uur. We sluiten Hofdael in de avonduren eerder als er geen personen meer aanwezig zijn.  
• Per week gaan we de eerste periode evalueren en aanpassen waar nodig.

 
Binnenkomst  
• Gedurende de dag zal er altijd een horecamedewerker en een extra vrijwilliger aanwezig zijn voor het afnemen van check-in gesprekken en het lopen van controlerondes.
• Via onze huurders hebben we een duidelijk overzicht van het aantal bezoekers dat Hofdael per dag per tijdstip bezoekt. Dagelijks maken we hiervan een uitdraai waardoor onze medewerkers en vrijwilligers een goed beeld hebben van de bezoekers en regelmatige controlerondes kunnen lopen.  
• Toevallige passanten die informatie vragen en/of bezoekers van de horeca blijven welkom.  
• Alle bezoekers en medewerkers dienen bij binnenkomst hun handen te ontsmetten middels een dispenser op een statafel.
• Elke bezoeker krijgt een check-in gesprek en ontvangt een formulier met de belangrijkste aangepaste regels in beeld en taal.  
• De bezoekers wordt gevraagd geen gebruik te maken van een garderobe en zoveel mogelijk de jassen bij zich te houden.  
• De bezoekers wordt gevraagd om rechtstreeks naar de ruimte te lopen waar zij een bijeenkomst hebben.  
• Bij alle ingangen en in de verschillende lokalen hangen de RIVM basisregels in woord en beeld. 
 
Routing
• Op de vloer is markering aanwezig die de bezoekers wijst op het houden van 1,5 meter afstand en het volgen van een looproute.  
• De ingang aan pleinzijde De Bleek en aan de zijde van de parkeerzijde fungeren als ingangen voor alle gebruikers. De schuifdeuren en de gangen zijn voldoende breed om afstand te houden. Een routing is aangegeven.  
• Met pijlen wordt de looproute aangegeven in de nieuwbouw, eenrichtingsverkeer.
• De bezoekers van de nieuwbouw maken gebruik van de uitgang bij de VU. Deze deur wordt niet gebruikt als ingang. Alle bezoekers van de nieuwbouw volgen de route vanaf de foyer naar de uitgang bij de VU.  
• De trappen aan de foyerzijde worden gebruikt voor het bereiken van de andere verdiepingen. Het terugkeren naar de begane grond vanaf de kelder, de eerste en de tweede verdieping gaat via de trap aan de VU-zijde. Er is derhalve geen kruising van komende en vertrekkende bezoekers in de nieuwbouw.  
• Op iedere etage zijn toiletten aanwezig. Bij de toiletten is aangegeven hoeveel mensen tegelijkertijd deze ruimtes kunnen betreden.  
• Alle etages zijn met een lift toegankelijk die maximaal door 2 mensen kan worden gebruikt. Dit wordt duidelijk bij de lift aangegeven.  
• Alle tussendeuren op de gangen staan open indien dit vanuit veiligheidsoogpunt ook geoorloofd is.   
 
Aantal bezoekers
• Maximaal aantal personen aanwezig in Centrum Hofdael en de lokalen staat overal aangegeven.
 
Horeca
• We werken volgens de afgesproken richtlijnen van de Koninklijke Horeca Nederland.
• Onze balie is voldoende breed om afstand te kunnen houden tot de bezoekers. De kassa staat achter een muurtje. Een spatscherm is derhalve niet nodig.
• We vragen onze bezoekers zoveel mogelijk met pin te betalen. Bij voorkeur contactloos betalen.
• Drinken en eten wordt via onze balie geserveerd. Geen bediening aan de tafeltjes.
• Alle bezoekers dienen te zitten aan een tafeltje. De bezoekers mogen zelf een tafeltje uitzoeken, waarbij onze medewerkers in de gaten houden of voldoende afstand wordt gehouden.  
• De geplastificeerde menukaarten worden vervangen door papieren wegwerp menukaarten.  
• We maken enkel gebruik van wegwerpverpakkingen voor o.a. suiker, melk, peper en zout. Suiker, melk en koekjes staan op de balie.
• We zetten een extra medewerker in om de check-in bij de ingang te doen en om steekproefsgewijs ook de lokalen op de verschillende etages te checken.  
 
Schoonmaken
• Desinfectiemiddel en doekjes voor schoonmaken pinapparaat/ kassa zijn aanwezig achter de balie.
• Na gebruik van een lokaal wordt deze gedesinfecteerd.  
• Inkijkexemplaren van tijdschriften, kranten etc worden verwijderd.  
• Op de toiletten zijn ontsmettingsdoekjes aanwezig en papieren handdoekjes.
• Met het schoonmaakbedrijf worden extra afspraken gemaakt voor het grondig reinigen van klinken, leuningen en dergelijke.  
 • Hofdael heeft een luchtverversingssysteem dat continue verse lucht in de ruimtes blaast en dus niet oude lucht circuleert. ​